Dagbog fra den sjoveste beboerferie

Børn og voksne sad næsten ikke stille i en uge, der var for meget sjov og hygge

Den årlige beboerferie for familier fra hele Greve Nord gik i år til lejren Klitten i Sæby. 50 glade børn og voksne stod klar med kufferter og store smil, da bussen hentede dem i Askerød d. 5. august.

Beboerferie - Dag 1:
Så nåede vi til Lyngsø! Først en bustur fra Hundige til Sj. Odde, så en dejlig sejltur til Aarhus og til sidst en begivenhedsrig bustur til skønne Nordjylland.
Turen endte nemlig i første omgang knap 5 km før vores lejr, da chaufføren ved en fejl fik sat os af på den forkerte adresse.
Før vi opdagede fejlen, var vi nået 1,5 km ud af en grusvej med al vores bagage under armen. Humøret steg dog igen, da en sød lokal dame hjalp os på rette vej og kørte os tilbage, så vi kunne blive samlet op og kørt til vores rigtige endestation.

Det viste sig, at det var os selv, der var kommet til at give buschaufføren en forkert adresse, men det lykkedes, og vi er så glade for at være her.  Alle tog den ekstra omvej med højt humør, seje folk!
Efter vi var kommet på plads, har vi leget, badet, fundet konkylier på stranden og spist spaghetti kødsovs i lange baner.
Til aften har vi spillet spil og leget, inden vi vender snuden mod dynerne og ser frem endnu en dejlig dag i det nordjyske. I morgen står den på strand og hoppeborg og mere sjov.

Previous ◁ | ▷ Next

Beboerferie Dag 2:
Det har været endnu en skøn og fantastisk dag med sol og masser af oplevelser. Vi fik hoppeborg leveret efter morgenmaden og slog derefter et smut forbi vores dejlige strand, der pludselig blev fyldt med havfruer og havmænd
Efter frokost var det igen tid til masser af hop i hoppeborg og hygge, latter, spil og kammeratskab.
Da vi havde spist aftensmaden var det konkurrencetid, og hold 3 vandt de 5 poster i fin stil.
Så skulle der laves bål og snittes grene til bål og snobrød.  Alle hyggede sig sammen, og sad i små grupper og nyder hinandens selskab. Køkkenet har summet af liv og folk kan slet ikke lade være med at hjælpe. Alle passer hinandens børn, og vi er som en stor familie - det bliver helt kedeligt, når vi skilles. Onsdag skal vi til Faarup Sommerland! Jubiiiii!

Beboerferie Dag 3:
I dag onsdag stod vi op til en ‘lidt solskin men mest regnvejsdag’ med masser af spændning, for i dag gik turen til Faarup Sommerland. Ud til en småvåd park og igang med forlystelser i massevis. Lidt regn skulle da ikke stoppe os!
Vi mødtes til Isstævne kl.13, og derefter tog vi til vandland, hvor alle gav den max gas.
Alle de vilde rutsjebaner blev prøvet af mange gange, lige indtil vi fik næsten blå læber, men det var bare så sjovt, at vi ikke mærkede det - men til sidst var det vidst på tide at tage hjem.
Vi havde en skøn dag med perioder med både sol og regn, så alle var trætte og tog en lur på vej hjem.
Lasagnen smagte pragtfuldt og festudvalget gik afsides for at planlægge morgendagens festivitas! Wauw hvor vi glæder os!
Nu er bolledejen til imorgen sat på køl, og alle hygger før sengetid.

Previous ◁ | ▷ Next

Beboerferie Dag 4:
Dagen startede godt med masser af lækre hjemmebagte boller. Team Ungs stod for vores fest, der strakte sig ud over hele dagen. Fantastiske udendørs konkurrencer med arm og mavebøjninger, vandballoner, løb og slikposer.
Shawarma og pitabrød til frokost, så vi havde mere energi til endnu mere leg og strandtur. Der blev bagt over 100 pandekager, mums hvor de smagte.
Lækker aftensmad og så blev der pyntet op.  Festen var hygge for de voksne og stopdans, limbo og sjov for børnene. Så var det båltid med snobrød og endelig natløb i bælgragende mørke (hvilket var liiiidt farligt) og vaffelis!
Nøj hvor er vi trætte og glade. Sikke en fest tak til Team Ung, der har stået for denne dejlige dag.

Unge i Greve Nord får prøvet kræfter med håndværkerfaget

7 unge i Greve Nord har de sidste mange måneder fået chancen for at prøve, hvad det vil sige at være håndværker. Drengene, der til dagligt går i skole, er ansat som lommepengejobbere i et værkstedsprojekt via Jobplaneten og Greve Nord Projektet, som de arbejder i, i deres fritid. Sammen med en erfaren håndværker fra den lokale samarbejdspartner Arne Pedersen Snedkerfirma, har de brugt en hel vinterferie på at istandsætte deres nye værksted.

Værkstedet

Læs mere om værkstedet og dets succes her:

Børnepasserkursus for Greve Nords unge

Hver uge er 6 unge mennesker mellem 13 og 16 år til et børnepasserkursus, hvor de bliver klædt på til deres arbejde i Legepatruljen eller i børnehaver. Her lærer de om hvordan man sætter lege i gang, rengører, hvilket ansvar de har og meget mere. Alt dette skal de lære over 6 kursusgange.

Læs her, hvilke tanker de har i forbindelse med kuset!

Børnepasser1

laes mere

Kom og leg med Legepatruljen!

Legepatruljen er i gang igen - og det er helt gratis!

I kender det, vi elsker det og det har været savnet.
Med Solen, der er begyndt at kigge frem igen, er Legepatruljen igen begyndt at holde lege for Greve Nords børn. Så er dine børn mellem 6 og 13, så send dem en tur på bakken hver tirsdag kl. 17!

Flyer legepatruljen F20

Open Air var en STOR succes

g

500 børn, unge og voksne satte sig godt til rette på græsset ved Hundige Boldklub, og alle øjne var rettet mod den 72 kvadratmeter store skærm.